Regulamin sprzedaży w sklepie stacjonarnym
(dalej: “Regulamin”)
- Postanowienia ogólne
- Zakład Optyczny Józef Gill Sprzedaż i Usługi z siedzibą w Słupsku (kod: 76-200), Mickiewicza 13/1 wpisany do rejestru przedsiębiorców Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem REGON 005318511, NIP 8391001484 (dalej: “Sprzedawca”) świadczy Usługi zgodnie z Regulaminem Sprzedaży i przepisami powszechnie obowiązującego prawa
- Regulamin określa warunki sprzedaży okularów korekcyjnych, wykonywania usług serwisowych, zwrotu zakupionych produktów i wyrobów, reklamacji oraz zasady przetwarzania danych osobowych w Sklepie stacjonarnym.
- Świadczenie Usług odbywa się w siedzibie Sprzedawcy w godzinach otwarcia wskazanych na stronie internetowej https://optykgill.pl
- Sprzedawca udostępnia niniejszy Regulamin pod adresem https://optykgill.pl/regulaminy/regulamin-sprzedazy-w-sklepie-stacjonarnym oraz w siedzibie Sprzedawcy. Klienci mogą w dowolnym czasie: uzyskać dostęp do Regulaminu, utrwalić go, pozyskać i odtworzyć poprzez wydrukowanie lub zapisanie na nośniku danych.
- Definicje
- Klient to osoba fizyczna, pod warunkiem posiadania pełnej zdolności do czynności prawnych, lub ograniczonej zdolności do czynności prawnych w przypadkach uregulowanych przepisami prawa powszechnie obowiązującego lub pod warunkiem posiadania zgody przedstawiciela ustawowego, a także osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, na której rzecz przepisy prawa powszechnie obowiązującego przyznają zdolność prawną, która zawiera ze Sprzedawcą umowę o świadczenie Usługi.
- Konsument to Klient, który jest osobą fizyczną i zawiera umowę w celu niezwiązanym bezpośrednio z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Regulamin to niniejsze warunki umowne, których przedmiot stanowi świadczenie Usług w Sklepach stacjonarnych przez Sprzedawcę na rzecz Klientów
- Sklep stacjonarny to punkt sprzedażowy prowadzony przez Sprzedawcę, w którym Konsument może osobiście nabyć produkty zaspokajające jego potrzeby.
- Sprzedaż to Usługa sprzedaży Towarów i Wyrobów, świadczona przez Sprzedawcę na rzecz Klienta, której przedmiot stanowi zobowiązanie Sprzedawcy do przeniesienia na Klienta własności Towarów i ich wydania oraz zobowiązanie Klienta do odebrania Towarów i zapłaty Sprzedawcy oznaczonej ceny.
- Towar to rzecz zaprezentowana w obszarze Sklepu stacjonarnego przez Sprzedawcę w celu Sprzedaży.
- Okulary to wykonane na zamówienie Klienta okulary powstałe poprzez oszlifowanie jednej lub dwóch soczewek okularowych i oprawienie jej/ich w oprawę okularową.
- Usługa to usługa świadczona przez Sprzedawcę na rzecz Klienta, na podstawie umowy zawartej pomiędzy stronami w Sklepie stacjonarnym.
- Sprzedaż
- Przedmiot sprzedaży stanowią Okulary oraz Towary oferowane w ramach działalności Sprzedawcy.
- Wszystkie Towary oferowane do Sprzedaży przez Sprzedawcę są fabrycznie nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych oraz zostały legalnie wprowadzone do obrotu na rynek polski.
- Ceny podane są w złotych polskich i zawierają obowiązujący podatek VAT (są cenami brutto).
- Okulary wykonywane na podstawie złożonego zamówienia w którym określa się wartość korekcji wady refrakcji, model oprawy okularowej, rodzaj soczewek okularowych, przewidywany termin realizacji, cenę końcową oraz wysokość zaliczki.
- Minimalna wysokość zaliczki uzależniona jest od kosztu materiałów nie nadających się do ponownego wykorzystania w przypadku rezygnacji z odbioru gotowych Okularów.
- W przypadku rezygnacji z odbioru gotowych Okularów zwrot zaliczki jest pomniejszony o koszt materiałów nie nadających się do ponownego wykorzystania które klient może zatrzymać.
- Podawany termin realizacji zamówienia jest terminem orientacyjnym i może ulec wydłużeniu.
- Wydłużony termin realizacji zamówienia nie uprawnia do odstąpienia od umowy sprzedaży.
- Materiały powierzone
- Sprzedawca nie rekompensuje uszkodzenia oprawy okularowej lub materiałów własnych Klienta podczas wykonywania usługi wynikłych z jego ukrytych wad, wcześniejszego zużycia lub nie poinformowania Sprzedawcy o szczególnych właściwościach powierzonych materiałów, w szczególności nieodporności na wysoką temperaturę lub na stosowane w optyce okularowej środki chemiczne.
- Usługi
- Sprzedawca może zrezygnować z pobrania opłaty za usługi wykonywane na Okularach i Towarach zakupionych w Sklepie stacjonarnym.
- Płatność
- Zapłata za Towary następuje przy kasie w Sklepie stacjonarnym i może być dokonana gotówką, kartą kredytową, kartą płatniczą oraz kartami podarunkowymi. Do każdego zakupionego Towaru Klient otrzyma paragon fiskalny lub fakturę VAT.
- W celu uzyskania faktury VAT Klient zobowiązany jest poinformować o tym fakcie pracownika Sklepu stacjonarnego podczas dokonywania płatności. Wystawienie faktury na firmę będzie niemożliwe po wystawieniu paragonu bez umieszczonego na nim numeru NIP.
- Gwarancje
- Okulary i Towary mogą być objęte gwarancją Sprzedawcy, producenta lub dystrybutora.
- Udzielenie gwarancji następuje przez złożenie oświadczenia gwarancyjnego, które określa obowiązki gwaranta i uprawnienia Klienta w przypadku, gdy Towar nie ma właściwości określonych w tym oświadczeniu.
- Wraz z Okularami i Towarem objętym gwarancją, Sprzedawca wydaje Klientowi dokument gwarancyjny.
- Reklamacje
- Reklamacje mogą być składane z tytułu rękojmi lub gwarancji, w przypadku jej udzielenia.
- W przypadku objęcia Towaru gwarancją, Klient jest uprawniony do reklamowania Okularów i Towaru przy zastosowaniu uprawnień wynikających z gwarancji, poprzez zgłoszenie reklamacji za pośrednictwem Sprzedawcy lub bezpośrednio do gwaranta. W razie wykonywania przez Konsumenta uprawnień z gwarancji, bieg terminu do wykonania uprawnień z tytułu rękojmi ulega zawieszeniu z dniem zawiadomienia Sprzedawcy o wadzie. Termin ten biegnie dalej od dnia odmowy przez gwaranta wykonania obowiązków wynikających z gwarancji albo bezskutecznego upływu na ich wykonanie.
- Prawo do korzystania z uprawnień wynikających z tytułu rękojmi przysługuje niezależnie od ewentualnych uprawnień wynikających z gwarancji. Wykonanie ewentualnych uprawnień z gwarancji nie wpływa na odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi.
- Zgłoszenie reklamacji z tytułu rękojmi może zostać dokonane w Sklepie stacjonarnym, listem lub wiadomością e-mail pod adres pocztowy lub elektroniczny Sprzedawcy:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. . - W przypadku, gdy reklamacja z tytułu rękojmi dotyczy Okularów lub Towaru, w celu rozpatrzenia reklamacji przez Sprzedawcę, Konsument jest obowiązany dostarczyć reklamowany produkt do Sklepu stacjonarnego na własny koszt.
- W przypadku, gdy reklamacja z tytułu rękojmi dotyczy Towaru, który po rozpoznaniu reklamacji należy zwrócić Konsumentowi, Sprzedawca poinformuje o tym Konsumenta i umożliwi mu odbiór Towaru w Sklepie stacjonarnym.
- Zwrot środków pieniężnych w związku z reklamacją z tytułu rękojmi nastąpi w formie, w której została dokonana płatność. Jeżeli reklamowany produkt został zakupiony przy użyciu karty podarunkowej lub vouchera, to Konsument otrzyma kartę podarunkową lub voucher o takiej odpowiedniej wartości.
- Stosowanie prawa rękojmi zostaje wyłączone w stosunku do Klientów niebędących Konsumentami.
- Zwroty
- Wykonane na podstawie zamówienia Okulary nie podlegają możliwości zwrotu.
- Na zasadach określonych poniżej Sprzedawca umożliwia swoim Klientom, bez podawania przyczyny, dokonanie zwrotu nowego i nieużywanego Towaru który nie został sprowadzony na zamówienie Klienta.
- Klient może dokonać zwrotu Towaru na zasadach z pkt. 2 w terminie czternastu dni kalendarzowych licząc od następnego dnia od daty zakupu.
- Termin wskazany w pkt. 3 upływa w ostatnim dniu wraz z zamknięciem dla Klientów Sklepu stacjonarnego, do którego Klient dostarcza zwracany Towar. Jeśli koniec terminu do dokonania zwrotu przypada na dzień zamknięcia Sklepu stacjonarnego dla Klientów, termin upływa wraz z zamknięciem dla Klientów takiej placówki w najbliższym, kolejnym dniu jej otwarcia.
- Zwracany Towar należy dostarczyć w oryginalnym i nieuszkodzonym opakowaniu do Sklepu stacjonarnego w terminie wskazanym w pkt. 3 w godzinach otwarcia dla Klientów danej placówki, pod rygorem utraty uprawnienia do zwrotu Towaru.
- Najpóźniej wraz z zwracanym Towarem Klient zobowiązany jest przedłożyć dowód jego zakupu w postaci oryginału paragonu fiskalnego lub faktury VAT, pod rygorem utraty uprawnienia do zwrotu Towaru.
- W przypadku skorzystania z uprawnienia do zwrotu Towaru umowę sprzedaży w zakresie zwracanego Produktu uważa się za niezawartą, z zastrzeżeniem, że skuteczność oświadczeń o chęci skorzystania z prawa do zwrotu jest uwarunkowana spełnieniem obowiązków, o których mowa w pkt 3 i 5 powyżej (umowne prawo odstąpienia).
- Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towaru, w tym jego dostarczenia do sklepu stacjonarnego.
- Zwrot Towaru powinien zostać udokumentowany poprzez podpisanie przez Klienta oraz pracownika przeprowadzającego zwrot dokumentu w formie zwrotu do paragonu lub zwrotu do faktury.
- Dokonanie kolejnego zakupu, również bezpośrednio po zwrocie Towaru, oznacza zawarcie odrębnej umowy sprzedaży na aktualnie obowiązujących warunkach. W szczególności jeśli zwrócony Towar był objęty rabatem, nie jest on ponownie naliczany dla nowej umowy sprzedaży, jeśli kupowany Towar nie jest nim objęty w chwili zakupu, chyba że wynika to wprost z warunków danej akcji promocyjnej.
- Obowiązywanie i zmiana regulaminu
- Regulamin wchodzi w życie w terminie 3 dni od daty jego opublikowania na stronie internetowej https://optykgill.pl
- Zmiana Regulaminu może nastąpić z przyczyny zmiany przepisów prawa dotyczących przedmiotu świadczenia Usług, a także z powodu zmian technicznych lub organizacyjnych, dotyczących świadczeń realizowanych przez Sprzedawcę.
- Zmiana Regulaminu następuje poprzez publikację jego nowej treści na stronie internetowej https://optykgill.pl oraz udostępnienia nowej treści regulaminu w Sklepach stacjonarnych.
- Zmiana Regulaminu nie dotyczy umów Sprzedaży zawartych przed datą jego zmiany.
- Publikacja informacji o zmianie Regulaminu następuje w obszarze strony internetowej https://optykgill.pl w terminie 3 dni przed datą rozpoczęcia obowiązywania jego nowego brzmienia.
- Klauzula informacyjna RODO
- Administratorem danych osobowych Klienta dokonującego zakupu Towarów w Sklepach stacjonarnych jest Zakład Optyczny Józef Gill Sprzedaż i Usługi (kod: 76-200), adres: Mickiewicza 13/1, wpisana do rejestru przedsiębiorców Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem REGON 005318511, NIP 8391001484 (dalej: “Administrator danych”).
- Złożenie zamówienia na wykonanie lub naprawę Okularów jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na powierzenie swoich danych osobowych Administratorowi danych w zakresie: imię, nazwisko, numer telefonu, email, adres zamieszkania, wartości korekcji wzroku, wyniki wykonanych pomiarów w celu realizacji zlecenia i prowadzenia statystyk.
- Dane osobowe będą gromadzone i przetwarzane zgodnie z art. 6 RODO lit. f i zgodnie z polityką przetwarzania danych Administratora danych do czasu wycofania zgody.
- Klientowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania, a także uprawnienia do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, wynikające z art. 21 RODO.
- Sprzedawca zastrzega, że w brak zgody Klienta na przetwarzanie danych osobowych wyrażony w czasie realizacji umowy sprzedaży zawartej pomiędzy Klientem a Sprzedawcą oraz realizacji ewentualnych roszczeń reklamacyjnych jest jednoznaczny z jego odstąpieniem przez Klienta od tej procedury.
- Postanowienia końcowe
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za:
- przerwy w prawidłowym funkcjonowaniu Sklepów stacjonarnych oraz nienależyte świadczenie Usług spowodowane siłą wyższą.
- przerwy w prawidłowym funkcjonowaniu Sklepu oraz nienależyte wykonywanie Usług na rzecz Klientów niebędących Konsumentami spowodowane czynnościami technicznymi lub przyczyną leżącą po stronie podmiotów, za pomocą których Sprzedawca świadczy Usługi,
- korzyści utracone przez Klientów niebędących Konsumentami.
- W przypadku braku możliwości polubownego rozstrzygnięcia sporu między Sprzedawcą a Klientem niebędącym Konsumentem lub Konsumentem nie zamieszkującym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w okoliczności dopuszczania takiej możliwości przez przepisy jego prawa krajowego, za właściwy dla jego rozstrzygnięcia ustanawia się sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
- W stosunku do Klientów niebędących Konsumentami lub do Konsumentów nie zamieszkujących na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w przypadku, gdy przepisy ich prawa krajowego dopuszczają taką możliwość, jako prawo właściwe dla wykonania umowy zawartej ze Sprzedawcą oraz rozstrzygania sporów z nią związanych, stosuje się prawo Rzeczypospolitej Polskiej.
- Postanowienia Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać praw Klienta będącego Konsumentem, wynikających z przepisów miejscowego prawa powszechnie obowiązującego.
- W stosunku do umów zawartych ze Sprzedawcą, w przypadku niezgodności Regulaminu z przepisami prawa powszechnie obowiązującego w kraju Konsumenta, stosuje się te przepisy.
- W przypadku, gdy postanowienia Regulaminu okażą się nieważne lub bezskuteczne, okoliczność ta nie narusza ważności i skuteczności pozostałych postanowień Regulaminu. Zamiast nieważnych lub bezskutecznych postanowień obowiązywać będzie norma odpowiadająca temu, co strony ustaliły albo temu, co by ustaliły, gdyby zawarły takie postanowienie w Regulaminie.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za: