+48 59 842 25 47
Mickiewicza 13, Słupsk
pn - pt | 9:00 - 18:00
Kobieta w okularach pokazująca trzymany w ręce dokument

Regulamin sprzedaży w sklepie stacjonarnym

(dalej: “Regulamin”)

  1. Postanowienia ogólne
    1. Zakład Optyczny Józef Gill Sprzedaż i Usługi z siedzibą w Słupsku (kod: 76-200), Mickiewicza 13/1 wpisany do rejestru przedsiębiorców Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem REGON 005318511, NIP 8391001484 (dalej: “Sprzedawca”) świadczy Usługi zgodnie z Regulaminem Sprzedaży i przepisami powszechnie obowiązującego prawa 
    2. Regulamin określa warunki sprzedaży okularów korekcyjnych, wykonywania usług serwisowych, zwrotu zakupionych produktów i wyrobów, reklamacji oraz zasady przetwarzania danych osobowych w Sklepie stacjonarnym.
    3. Świadczenie Usług odbywa się w siedzibie Sprzedawcy w godzinach otwarcia wskazanych na stronie internetowej https://optykgill.pl
    4. Sprzedawca udostępnia niniejszy Regulamin pod adresem https://optykgill.pl/regulaminy/regulamin-sprzedazy-w-sklepie-stacjonarnym oraz w siedzibie Sprzedawcy. Klienci mogą w dowolnym czasie: uzyskać dostęp do Regulaminu, utrwalić go, pozyskać i odtworzyć poprzez wydrukowanie lub zapisanie na nośniku danych.
  2. Definicje
    1. Klient to osoba fizyczna, pod warunkiem posiadania pełnej zdolności do czynności prawnych, lub ograniczonej zdolności do czynności prawnych w przypadkach uregulowanych przepisami prawa powszechnie obowiązującego lub pod warunkiem posiadania zgody przedstawiciela ustawowego, a także osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, na której rzecz przepisy prawa powszechnie obowiązującego przyznają zdolność prawną, która zawiera ze Sprzedawcą umowę o świadczenie Usługi.
    2. Konsument to Klient, który jest osobą fizyczną i zawiera umowę w celu niezwiązanym bezpośrednio z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą lub zawodową.
    3. Regulamin to niniejsze warunki umowne, których przedmiot stanowi świadczenie Usług w Sklepach stacjonarnych przez Sprzedawcę na rzecz Klientów
    4. Sklep stacjonarny to punkt sprzedażowy prowadzony przez Sprzedawcę, w którym Konsument może osobiście nabyć produkty zaspokajające jego potrzeby.
    5. Sprzedaż to Usługa sprzedaży Towarów i Wyrobów, świadczona przez Sprzedawcę na rzecz Klienta, której przedmiot stanowi zobowiązanie Sprzedawcy do przeniesienia na Klienta własności Towarów i ich wydania oraz zobowiązanie Klienta do odebrania Towarów i zapłaty Sprzedawcy oznaczonej ceny.
    6. Towar to rzecz zaprezentowana w obszarze Sklepu stacjonarnego przez Sprzedawcę w celu Sprzedaży.
    7. Okulary to wykonane na zamówienie Klienta okulary powstałe poprzez oszlifowanie jednej lub dwóch soczewek okularowych i oprawienie jej/ich w oprawę okularową.
    8. Usługa to usługa świadczona przez Sprzedawcę na rzecz Klienta, na podstawie umowy zawartej pomiędzy stronami w Sklepie stacjonarnym.
  3. Sprzedaż
    1. Przedmiot sprzedaży stanowią Okulary oraz Towary oferowane w ramach działalności Sprzedawcy.
    2. Wszystkie Towary oferowane do Sprzedaży przez Sprzedawcę są fabrycznie nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych oraz zostały legalnie wprowadzone do obrotu na rynek polski.
    3. Ceny podane są w złotych polskich i zawierają obowiązujący podatek VAT (są cenami brutto).
    4. Okulary wykonywane na podstawie złożonego zamówienia w którym określa się wartość korekcji wady refrakcji, model oprawy okularowej, rodzaj soczewek okularowych, przewidywany termin realizacji, cenę końcową oraz wysokość zaliczki.
    5. Minimalna wysokość zaliczki uzależniona jest od kosztu materiałów nie nadających się do ponownego wykorzystania w przypadku rezygnacji z odbioru gotowych Okularów.
    6. W przypadku rezygnacji z odbioru gotowych Okularów zwrot zaliczki jest pomniejszony o koszt materiałów nie nadających się do ponownego wykorzystania które klient może zatrzymać.
    7. Podawany termin realizacji zamówienia jest terminem orientacyjnym i może ulec wydłużeniu.
    8. Wydłużony termin realizacji zamówienia nie uprawnia do odstąpienia od umowy sprzedaży.
  4. Materiały powierzone
    1. Sprzedawca nie rekompensuje uszkodzenia oprawy okularowej lub materiałów własnych Klienta podczas wykonywania usługi wynikłych z jego ukrytych wad, wcześniejszego zużycia lub nie poinformowania Sprzedawcy o szczególnych właściwościach powierzonych materiałów, w szczególności nieodporności na wysoką temperaturę lub na stosowane w optyce okularowej środki chemiczne.
  5. Usługi
    1. Sprzedawca może zrezygnować z pobrania opłaty za usługi wykonywane na Okularach i Towarach zakupionych w Sklepie stacjonarnym.
  6. Płatność
    1. Zapłata za Towary następuje przy kasie w Sklepie stacjonarnym i może być dokonana gotówką, kartą kredytową, kartą płatniczą oraz kartami podarunkowymi. Do każdego zakupionego Towaru Klient otrzyma paragon fiskalny lub fakturę VAT.
    2. W celu uzyskania faktury VAT Klient zobowiązany jest poinformować o tym fakcie pracownika Sklepu stacjonarnego podczas dokonywania płatności. Wystawienie faktury na firmę będzie niemożliwe po wystawieniu paragonu bez umieszczonego na nim numeru NIP.
  7. Gwarancje
    1. Okulary i Towary mogą być objęte gwarancją Sprzedawcy, producenta lub dystrybutora.
    2. Udzielenie gwarancji następuje przez złożenie oświadczenia gwarancyjnego, które określa obowiązki gwaranta i uprawnienia Klienta w przypadku, gdy Towar nie ma właściwości określonych w tym oświadczeniu.
    3. Wraz z Okularami i Towarem objętym gwarancją, Sprzedawca wydaje Klientowi dokument gwarancyjny.
  8. Reklamacje
    1. Reklamacje mogą być składane z tytułu rękojmi lub gwarancji, w przypadku jej udzielenia.
    2. W przypadku objęcia Towaru gwarancją, Klient jest uprawniony do reklamowania Okularów i Towaru przy zastosowaniu uprawnień wynikających z gwarancji, poprzez zgłoszenie reklamacji za pośrednictwem Sprzedawcy lub bezpośrednio do gwaranta. W razie wykonywania przez Konsumenta uprawnień z gwarancji, bieg terminu do wykonania uprawnień z tytułu rękojmi ulega zawieszeniu z dniem zawiadomienia Sprzedawcy o wadzie. Termin ten biegnie dalej od dnia odmowy przez gwaranta wykonania obowiązków wynikających z gwarancji albo bezskutecznego upływu na ich wykonanie.
    3. Prawo do korzystania z uprawnień wynikających z tytułu rękojmi przysługuje niezależnie od ewentualnych uprawnień wynikających z gwarancji. Wykonanie ewentualnych uprawnień z gwarancji nie wpływa na odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi.
    4. Zgłoszenie reklamacji z tytułu rękojmi może zostać dokonane w Sklepie stacjonarnym, listem lub wiadomością e-mail pod adres pocztowy lub elektroniczny Sprzedawcy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
    5. W przypadku, gdy reklamacja z tytułu rękojmi dotyczy Okularów lub Towaru, w celu rozpatrzenia reklamacji przez Sprzedawcę, Konsument jest obowiązany dostarczyć reklamowany produkt do Sklepu stacjonarnego na własny koszt.
    6. W przypadku, gdy reklamacja z tytułu rękojmi dotyczy Towaru, który po rozpoznaniu reklamacji należy zwrócić Konsumentowi, Sprzedawca poinformuje o tym Konsumenta i umożliwi mu odbiór Towaru w Sklepie stacjonarnym.
    7. Zwrot środków pieniężnych w związku z reklamacją z tytułu rękojmi nastąpi w formie, w której została dokonana płatność. Jeżeli reklamowany produkt został zakupiony przy użyciu karty podarunkowej lub vouchera, to Konsument otrzyma kartę podarunkową lub voucher o takiej odpowiedniej wartości.
    8. Stosowanie prawa rękojmi zostaje wyłączone w stosunku do Klientów niebędących Konsumentami.
  9. Zwroty
    1. Wykonane na podstawie zamówienia Okulary nie podlegają możliwości zwrotu.
    2. Na zasadach określonych poniżej Sprzedawca umożliwia swoim Klientom, bez podawania przyczyny, dokonanie zwrotu nowego i nieużywanego Towaru który nie został sprowadzony na zamówienie Klienta.
    3. Klient może dokonać zwrotu Towaru na zasadach z pkt. 2 w terminie czternastu dni kalendarzowych licząc od następnego dnia od daty zakupu.
    4. Termin wskazany w pkt. 3 upływa w ostatnim dniu wraz z zamknięciem dla Klientów Sklepu stacjonarnego, do którego Klient dostarcza zwracany Towar. Jeśli koniec terminu do dokonania zwrotu przypada na dzień zamknięcia Sklepu stacjonarnego dla Klientów, termin upływa wraz z zamknięciem dla Klientów takiej placówki w najbliższym, kolejnym dniu jej otwarcia.
    5. Zwracany Towar należy dostarczyć w oryginalnym i nieuszkodzonym opakowaniu do Sklepu stacjonarnego w terminie wskazanym w pkt. 3 w godzinach otwarcia dla Klientów danej placówki, pod rygorem utraty uprawnienia do zwrotu Towaru.
    6. Najpóźniej wraz z zwracanym Towarem Klient zobowiązany jest przedłożyć dowód jego zakupu w postaci oryginału paragonu fiskalnego lub faktury VAT, pod rygorem utraty uprawnienia do zwrotu Towaru. 
    7. W przypadku skorzystania z uprawnienia do zwrotu Towaru umowę sprzedaży w zakresie zwracanego Produktu uważa się za niezawartą, z zastrzeżeniem, że skuteczność oświadczeń o chęci skorzystania z prawa do zwrotu jest uwarunkowana spełnieniem obowiązków, o których mowa w pkt 3 i 5 powyżej (umowne prawo odstąpienia).
    8. Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towaru, w tym jego dostarczenia do sklepu stacjonarnego.
    9. Zwrot Towaru powinien zostać udokumentowany poprzez podpisanie przez Klienta oraz pracownika przeprowadzającego zwrot dokumentu w formie zwrotu do paragonu lub zwrotu do faktury.
    10. Dokonanie kolejnego zakupu, również bezpośrednio po zwrocie Towaru, oznacza zawarcie odrębnej umowy sprzedaży na aktualnie obowiązujących warunkach. W szczególności jeśli zwrócony Towar był objęty rabatem, nie jest on ponownie naliczany dla nowej umowy sprzedaży, jeśli kupowany Towar nie jest nim objęty w chwili zakupu, chyba że wynika to wprost z warunków danej akcji promocyjnej.  
  10. Obowiązywanie i zmiana regulaminu
    1. Regulamin wchodzi w życie w terminie 3 dni od daty jego opublikowania na stronie internetowej https://optykgill.pl
    2. Zmiana Regulaminu może nastąpić z przyczyny zmiany przepisów prawa dotyczących przedmiotu świadczenia Usług, a także z powodu zmian technicznych lub organizacyjnych, dotyczących świadczeń realizowanych przez Sprzedawcę.
    3. Zmiana Regulaminu następuje poprzez publikację jego nowej treści na stronie internetowej https://optykgill.pl oraz udostępnienia nowej treści regulaminu w Sklepach stacjonarnych.
    4. Zmiana Regulaminu nie dotyczy umów Sprzedaży zawartych przed datą jego zmiany.
    5. Publikacja informacji o zmianie Regulaminu następuje w obszarze strony internetowej https://optykgill.pl w terminie 3 dni przed datą rozpoczęcia obowiązywania jego nowego brzmienia.
  11. Klauzula informacyjna RODO
    1. Administratorem danych osobowych Klienta dokonującego zakupu Towarów w Sklepach stacjonarnych jest Zakład Optyczny Józef Gill Sprzedaż i Usługi (kod: 76-200), adres: Mickiewicza 13/1, wpisana do rejestru przedsiębiorców Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem REGON 005318511, NIP 8391001484 (dalej: “Administrator danych”).
    2. Złożenie zamówienia na wykonanie lub naprawę Okularów jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na powierzenie swoich danych osobowych Administratorowi danych w zakresie: imię, nazwisko, numer telefonu, email, adres zamieszkania, wartości korekcji wzroku, wyniki wykonanych pomiarów w celu realizacji zlecenia i prowadzenia statystyk.
    3. Dane osobowe będą gromadzone i przetwarzane zgodnie z art. 6 RODO lit. f i zgodnie z polityką przetwarzania danych Administratora danych do czasu wycofania zgody.
    4. Klientowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania, a także uprawnienia do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, wynikające z art. 21 RODO.
    5. Sprzedawca zastrzega, że w brak zgody Klienta na przetwarzanie danych osobowych wyrażony w czasie realizacji umowy sprzedaży zawartej pomiędzy Klientem a Sprzedawcą oraz realizacji ewentualnych roszczeń reklamacyjnych jest jednoznaczny z jego odstąpieniem przez Klienta od tej procedury.
  12. Postanowienia końcowe
    1. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za: 
      1. przerwy w prawidłowym funkcjonowaniu Sklepów stacjonarnych oraz nienależyte świadczenie Usług spowodowane siłą wyższą. 
      2. przerwy w prawidłowym funkcjonowaniu Sklepu oraz nienależyte wykonywanie Usług na rzecz Klientów niebędących Konsumentami spowodowane czynnościami technicznymi lub przyczyną leżącą po stronie podmiotów, za pomocą których Sprzedawca świadczy Usługi, 
      3. korzyści utracone przez Klientów niebędących Konsumentami.
    2. W przypadku braku możliwości polubownego rozstrzygnięcia sporu między Sprzedawcą a Klientem niebędącym Konsumentem lub Konsumentem nie zamieszkującym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w okoliczności dopuszczania takiej możliwości przez przepisy jego prawa krajowego, za właściwy dla jego rozstrzygnięcia ustanawia się sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
    3. W stosunku do Klientów niebędących Konsumentami lub do Konsumentów nie zamieszkujących na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w przypadku, gdy przepisy ich prawa krajowego dopuszczają taką możliwość, jako prawo właściwe dla wykonania umowy zawartej ze Sprzedawcą oraz rozstrzygania sporów z nią związanych, stosuje się prawo Rzeczypospolitej Polskiej. 
    4. Postanowienia Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać praw Klienta będącego Konsumentem, wynikających z przepisów miejscowego prawa powszechnie obowiązującego.
    5. W stosunku do umów zawartych ze Sprzedawcą, w przypadku niezgodności Regulaminu z przepisami prawa powszechnie obowiązującego w kraju Konsumenta, stosuje się te przepisy.
    6. W przypadku, gdy postanowienia Regulaminu okażą się nieważne lub bezskuteczne, okoliczność ta nie narusza ważności i skuteczności pozostałych postanowień Regulaminu. Zamiast nieważnych lub bezskutecznych postanowień obowiązywać będzie norma odpowiadająca temu, co strony ustaliły albo temu, co by ustaliły, gdyby zawarły takie postanowienie w Regulaminie.
Jesteśmy członkiem Krajowej Rzemeślniczej Izby Optycznej zrzeszającej dyplomowanych optyków okularowych Realizujemy zlecenia na soczewki okularowe refundowane przez Narodowy Fundusz Zdrowia Zostaliśmy wyróżnieni tytułem Hoya Super Ekspert nadawanym salonom zapewniającym najlepsze doradztwo produktowe Zostaliśmy wyróżnieni tytułem Seiko Super Ekspert nadawanym salonom zapewniającym najlepsze doradztwo produktowe

Optyk J. Gill

Od czterdziestu lat oferujemy mieszkańcom Słupska i okolic kompleksową obsługę w zakresie ochrony i korekcji wzroku.

Współpraca doświadczonych specjalistów - lekarza okulisty, dyplomowanego optometrysty i dyplomowanego mistrza optyki okularowej - zapewnia wysoką jakość diagnostyki i usług. Wspierający ich zespół doradców klienta pomaga sprawnie przejść przez cały proces wykonywania okularów korekcyjnych ułatwiając podjęcie właściwej decyzji.

MASZ PYTANIE?

GODZINY

dzisiaj
zamknięte
jutro
09:00 - 18:00
wt, 21.5
09:00 - 18:00
śr, 22.5
09:00 - 18:00
cz, 23.5
09:00 - 18:00
pt, 24.5
09:00 - 18:00
sb, 25.5
zamknięte